Garantie en Reparatie

Garantie & Reparatie

 

1. Artikel defect ontvangen

2. Artikelklacht melden

3. Garantieperiode

4. Reparatiekosten

5. Reparatieperiode

 

1. Artikel defect ontvangen

Heb je een defect artikel ontvangen of is dit kapot gegaan binnen de zichttermijn van 14 dagen? Meldt dit dan zo snel mogelijk bij klantenservice@opticalstore.nl of klik op 'Retourneren' geef daar aan wat er niet goed is gegaan. Als het mogelijk is, ruilen we het defecte artikel direct om.

 

2. Artikelklacht melden

Meld je een artikelklacht, dan kijken we of de garantiebepalingen, zoals omschreven in de algemene voorwaarden, op jouw persoonlijke situatie van toepassing zijn.

Als de klacht gegrond is, komen alle kosten binnen de garantietermijn voor rekening van Optical Store.

Mogelijk verwijzen wij je naar de servicedienst/helpdesk voor een snellere afhandeling. Servicemedewerkers die technische kennis hebben over het specifieke apparaat en/of merk helpen jou dan bij het oplossen van de artikelklacht. Uiteraard zijn wij verantwoordelijk voor een juiste afhandeling van de klacht.

Ook na afloop van de (fabrieks)garantietermijn kun je met een gegronde klacht bij ons terecht. Kun je redelijkerwijs verwachten dat een artikel na een bepaalde periode en bij normaal gebruik nog goed zou moeten functioneren en is het gebrek aan het product buiten jouw schuld om ontstaan, dan zullen wij het artikel (laten) repareren of vervangen. In alle gevallen bewaken wij de snelle afhandeling van de klacht.

Soms is het redelijk om een deel van de kosten zelf te betalen. Bijvoorbeeld als je het product een lange tijd op een normale manier hebt kunnen gebruiken en je dit door de reparatie langer kunt gebruiken. Of je hebt een product al lange tijd gebruikt en je krijgt een nieuw product. Als het redelijk is om een deel van de kosten door te berekenen, dan informeren we jou hier vooraf over.

 

3. Garantieperiode

Heb je bij ons een artikel gekocht en gaat dit na een bepaalde tijd stuk? Wij volgen bij het afhandelen van artikelklachten uiteraard de wet en de algemene voorwaarden van de Stichting Webshop Keurmerk. De hieronder getoonde garantieregelingen gelden onverminderd de rechten die je als consument hebt op basis van de wet.

Ten minste 1 jaar garantie

Optical Store geeft minimaal 1 jaar garantie op alle artikelen die je bij ons koopt.

 

4. Reparatiekosten

Als de klacht gegrond is, komen alle kosten voor het omruilen of laten repareren van artikelen binnen de garantietermijn voor rekening van Optical Store. Bij reparaties of ruilingen die buiten de garantie vallen, is het soms redelijk om (een deel van) de kosten zelf te betalen. Zijn er voor jou kosten verbonden aan het oplossen van je artikelklacht, dan informeren we jou hier vooraf over.

Gegronde klacht

De klacht is gegrond als deze niet veroorzaakt is door:

- beschadiging door opzet, of door nalatigheid;

- onoordeelkundig gebruik of nalatig onderhoud;

- normale slijtage en/of

- beschadiging door het niet of niet juist in acht nemen van de gebruiksaanwijzing.

 

5. Reparatie niet mogelijk

Als het artikel niet kan worden gerepareerd, informeren we je over de verdere afhandeling.

 
Send Me Message on Facebook