Veel gestelde vragen (FAQ's)

Veelgestelde vragen (FAQ)

 

1. Hoeveel bedragen de verzendkosten?

2. Op welke manieren is het betalen geregeld bij Optical Store?

3. Hoe zit het met de garantie?

4. Krijg ik bij Optical Store dezelfde kwaliteit als in de winkel?

5. Hoe weet ik wanneer mijn bestelling binnen komt?

6. Kan ik mijn bestelling ruilen of retourneren?

7. Waarom is Optical Store zoveel goedkoper dan de winkel?

8. Zijn mijn persoonsgegevens veilig bij Optical Store?

9. Is Optical Store aangesloten bij een keurmerk?

 

Heeft u een vraag die hier niet bij staat?

Die horen we graag van u! Dat kan via de contactpagina, of u kunt een e-mail sturen naar de klantenservice.


1. Hoeveel bedragen de verzendkosten?

Bij Optical Store betaalt u geen verzendkosten in Nederland.

 

2. Op welke manieren is het betalen geregeld bij Optical Store?

Veilig winkelen staat bij Optical Store hoog in het vaandel. U heeft bij Optical Store de volgende betaalmogelijkheden:

- iDEAL of PayPal

Wanneer u tijdens het afrekenen kiest voor deze betaalmethode komt u in de vertrouwde betaalomgeving van uw eigen bank terecht. U autoriseert de betaling van uw bestelling waarna u automatisch terugkeert naar onze website. Direct hierna ontvangt u een e-mail ter bevestiging van uw bestelling;

- Zelf overmaken

Direct na het plaatsen van uw bestelling ontvangt u automatisch een e-mail van uw bestelling waarin het bankrekeningnummer dat u kunt gebruiken om het aankoopbedrag van uw bestelling over te maken.

- Op rekening

Na het plaatsen van uw bestelling ontvangt u een e-mail een bevestiging van uw bestelling. Bij de bestelling zit een factuur die u kunt betalen door zelf over te maken, maar u ontvangt ook een aparte e-mail met daarin een linkje om het aankoopbedrag via telebankieren over te maken.

 

3. Hoe zit het met de garantie?

Op alle producten krijgt u precies dezelfde garantie als in de winkel. Dat wil zeggen dat alle producten die zijn gekocht bij Optical Store een fabrieksgarantie hebben van één jaar vanaf de factuurdatum. Verbruiksartikelen zijn hierop uitgezonderd.

 

4. Krijg ik bij Optical Store dezelfde kwaliteit als in de winkel?

Jazeker! Uw bestelling wordt op precies dezelfde wijze behandeld als in een optiekwinkel: Door dezelfde deskundige opticiens en met dezelfde apparatuur. Mocht er ondanks deze voorzorg toch iets niet in orde zijn met het geleverde product of bent u niet tevreden, laat het dan zo snel mogelijk weten (zie ook: klachtbehandeling). Wij lossen het probleem zo snel mogelijk voor u op. Daarnaast mag u het product altijd binnen 14 dagen terugsturen en uw geld terug ontvangen.

 

5. Hoe weet ik wanneer mijn bestelling binnen komt?

Een deel van het assortiment hebben we op voorraad, waardoor we snel kunnen leveren. Met name zwembrillen op sterkte duren langer; inclusief verzenden door een vervoerder (meestal dhl) ongveer 10 dagen.

 

6. Kan ik mijn bestelling ruilen of retourneren?

Indien u niet tevreden bent over het product of het product niet in goede orde bij u is aangekomen, kunt u het product naar ons terugsturen.

U kunt tot 14 dagen na de bezorging uw product aan ons terugzenden, waarna u het volledige aankoopbedrag terug krijgt gestort. De verzendkosten van het retourneren komen voor uw rekening.

 

7. Waarom is Optical Store zoveel goedkoper dan de winkel?

Doordat Optical Store reeds jarenlange goede contacten heeft met leveranciers in binnen- en buitenland, kan er scherp worden ingekocht. Van dit voordeel laten we onze klanten graag meeprofiteren. Daarnaast kan Optical Store als webshop goedkoper werken doordat er onder andere geen fysieke winkel en oogmeetapparatuur nodig zijn.

 

8. Zijn mijn persoonsgegevens veilig bij Optical Store?

Optical Store respecteert de privacy van alle gebruikers van haar site en draagt er zorg voor dat de persoonlijke informatie die u ons verschaft vertrouwelijk wordt behandeld. Wij gebruiken uw gegevens om de bestellingen zo snel en gemakkelijk mogelijk te laten verlopen. Voor het overige zullen wij deze gegevens uitsluitend gebruiken met uw toestemming. Optical Store zal uw persoonlijke gegevens niet aan derden verkopen en zal deze uitsluitend aan derden ter beschikking stellen die zijn betrokken bij het uitvoeren van uw bestelling.  Uitgebreide informatie vindt u in onze privacy policy.

 

9. Is Optical Store aangesloten bij een keurmerk?

Optical Store is aangesloten bij de Stichting Webshop Keurmerk. Dat is een keurmerk dat webshops alleen krijgen wanneer privacy, veiligheid en service voor de klant op orde zijn. Voor een uitgebreid overzicht wat dit betekent en waaraan Optical Store voldoet kunt u terecht op de website van Stichting Webshop Keurmerk. Op de website consuwijzer van de overheid kunt u veel informatie vinden over winkelen op het internet en ook informatie vinden over de Stichting Webshop Keurmerk.

http://www.consuwijzer.nl/Over_ons/Samenwerking/Stichting_Webshop_Keurmerk

 
Send Me Message on Facebook